Serial killers.

Jag är sjuk och har suttit och läst om olika seriemördare, det är både läskigt och spännande. Det läskiga är att flera av dem fortfarande lever, inlåsta givetvis. Hur sjuk är inte jag som fascineras av det? Fast ändå inte, då de flesta seriemördare har fått böcker skrivna om dem, och filmer. Buffalo Bill i När lammen tystnar är inspirerad av Ed Gein, eller baserade delvis på hans brott. Även Norman Bates i Psycho och Leatherface i Motorsågsmassakern är det.
Och när man läser om vad de fann i Ed Geins hus blir man ju bara äcklad. Och när folk ska dra upp någon hemsk människa är det genast Charles Manson de nämner, jag säger ju inte att han inte var sjuk, en sektledare har tendens att vara det men nu när jag läst (och det bara på svenska wikipedia) så måste jag ju säga att det finns bra mycket äckligare människor.

(Charles Manson lever väl förresten?)

Jaja, vad är en bal på slottet! ;p

Avtryck
; Anja

Svar:

Jaha, bara så det är play/pause? :) Om du ser: " width="425" height="344">" i videon, så ändrar du bara på koderna. Jag trodde jag hade 25 x 10. Lycka till!

2009-01-29 @ 14:53:46
URL: http://originalet.blogg.se/
; Sabina.

Ja, Charles Manson lever fortfarande, och han må vara sjuk i huvudet, men han är ett geni.



Och det är onekligen intressant att läsa om seriemördare. Själv brukar jag fördjupa mig i Jack Uppskäraren bara för att... öh... nevermind.

2009-01-30 @ 09:29:36
URL: http://decemberlight.blogg.se/
; Lina

Jag fascineras också av seriemördare. De är... genier, för det mesta.

2009-01-30 @ 16:22:50
URL: http://achromasia.blogg.se/

Ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0