Miss uppfattad. Missuppfattad.

Igår så spelade jag, Maria och Bea spelet Rappakalja.
Vilket i stora drag går ut på att gissa ett ords betydelse som en av de spelande läser upp. Sen kommer den spelare samla in gissningarna, läsa upp dem slumpvis och så får resten av deltagarna gissa vilket de tror är rätt.

Jag var dödsseriös med gissningar som.
"Mi casa is su casa."
"En sjukdom tandfeér vanligtvis får. (Ej dödlig)"
"Människor som inte gillar mackor."
"Får Knut chans på dig?"
(Jag ritade också saker som julgranar, flickor och andra saker.)

Och andra fina gissningar. Jag kanske fuskade några gånger men som jag sa i slutet "ni borde ta efter mig, jag fuskade och vann!"

Jag läste upp ett ord, Maria och Bea skrev ner sina gissningar.
Sen läste jag upp deras gissningar plus det rätta svaret.
På Marias lapp stod det "Balle med salt." och när jag läste upp det började hon asgarva, kunde inte sluta, ramlade ner på golvet och skrek av skratt medan hon upprepade det jag nyss sagt.

Tydligen hade hon skrivit "Bulle med salt."

Avtryck
; Sabina.

HAHAHA xD

2009-02-05 @ 16:43:18
URL: http://decemberlight.blogg.se/
; Maria

HHAHAHAHAHAHA, så jävla kul

; Mikaelah.

HAHAHAH.

Jag körde rappakalja, med en massa fint folk, då jag var godissugen i helgen.

"Torparmanschetter" var (i min version) "kakor som var vanliga i början av 1800-talet".

Tyvärr började jag skratta, så ingen gick på det.

2009-02-05 @ 20:47:13
URL: http://emylifs.blogg.se/pandapanic

Ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0