Jag brukar själv undvika den.

Scenariot, kring ett år sen:
Jag och min kusin satt och läste frågorna och svaren på ett gammalt familje geni. (Nej inte fusk, fusk vore att läsa det nya vilket spelas varje år!)
En fråga kommer upp, jag (eller hon läser den, minns inte.)
"Vad är en dubbel horunge?"
"..."
"Ja... ? Vad är det?"
"Är du seriös?!"
"JA!!"
"Det står så här: vad är en dubbel horunge?"
"Uh... jag vet inte?"
"En typografisk term."

Enligt wikipedia här.

Mina favoritsnuttar av texten:

"Man skiljer på två typer av horungar."
"Den dubbla horungen brukar de flesta grafiska formgivare/redigerare göra allt för att undvika."


Avtryck
; Maria

Så jävla kul, hahaha

2009-02-02 @ 21:06:37
; Mirre

" Vid god typografi skall horungar inte förekomma. "

2009-02-02 @ 21:31:15
URL: http://mitzi.blogg.se/
; Lina.

HAHAHA

2009-02-03 @ 18:13:10
URL: http://colourfulworld.blogg.se/

Ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0