and if bridges gotta fall, then you'll fall too

"Demens betyder ordagrant utan själ"

Jag tror på att vi människor har en själ, jag tror det för att jag aldrig skulle våga bära mina ärr synligt, för alla att se. Därför låter jag min själ förvara dem åt mig. Jag låter min själ bära mina favoritminnen, mina sorligaste rop på hjälp, de infekterade ärren, de läkta och de som ännu inte kommit. Om det gör mig lycklig, om det får mig att må bättre, av att tro på själen så tänker jag fortsätta och det gör mig lycklig. Det tar bitar av saker jag inte tycker om, förvarar det någonstans säkert så jag slipper se det, påminnas. De går att nå, jag kan få tag i den, min själ, när jag behöver det. När jag behöver röra med fingertopparna, göra det förflutna verkligt, så jag kan ta itu med de oläkta såren och få dem att läka. För om jag rör, ser, andas så blir det verkligt och för att bli av med det måste jag gå vidare, känna, läka.


Demens kanske försämrar ditt minne, din personlighet bleknar bort och din förmåga att tänka logiskt försvinner men det betyder inte att själen gör det. Hjärnan och själen är två olika saker. Hjärnan är ett organ, men själen är drömmar, minnen, sorg och lycka. Den är du.

Avtryck
; Lina.

Det där är så vackert, och sant.

Du skriver fina texter, du.

2009-02-18 @ 18:58:47
URL: http://achromasia.blogg.se/
; Erika

LisaGreta, du är så poetisk.

Fint skrivet. Och jag tycker att allt du skrev

låter väldigt bra.

2009-02-18 @ 19:27:19
; Lina.

Dina texter är vackrast.

Den här var väldigt, sann. Ja.

2009-02-18 @ 20:02:30
URL: http://colourfulworld.blogg.se/
; p

du sätter ord på det som anses vara abstrakt för andra.

det är få som lyckas med det, och det är fint.

2009-02-18 @ 20:34:42
; Ana

Det där var helt underbart.. :')

2009-02-19 @ 00:13:19

Ditt avtryck här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0